top of page
Ara
  • dilarayildirgan

DÄ°YETÄ°SYEN DAMLA EKÄ°NCÄ° AÄžDAÅž'A SORDUK...

Güncelleme tarihi: 5 Şub 2020

Öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?


1990 yılında İstanbul Tarabya'da doğdum. İlkokul ve ortaokulu Tarabya'da bitirdikten sonra Boğaziçi Behçet Kemal Çağlar Lisesinden mezun olup 2010 yılında İstanbul Okan Üniversitesinde Gıda Teknolojisi bölümünü bitirdim. 2012 yılında İstanbul Bilim Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümüne geçiş yaptım. 2015 yılında bu bölümden mezun olur olmaz Okan Üniversitesinde yüksek lisansa başladım, 5 senedir de Altunizade Dünya göz hastanesinde poliklinik hizmeti vermekteyim.


Beslenme ve Diyet uzmanlığına nasıl başladınız? Bu süreç nasıl şekillendi?


2015 Haziranda mezun olduktan sonra Tarabya Tıp Merkezinde görev yaptım. Daha sonra Dünya göz hastanesinde diyetisyenliğe başladım. Benim hep istediğim şey insanların hayatlarına dokunmak, iyi anlamda müdahale etmekti. Onlara yararım olmasını istemiştim bu şekilde süreç başlamış oldu.


Size göre diyetisyen nedir?

Diyetisyen demek ben demek. Ben demek ise, insanların yeterli dengeli ve sağlıklı bir biçimde beslenmeleri için yemek listelerinin hazırlanması, yiyeceklerin sağlığa uygun bir şekilde pişirilip sunulması, var olan besinlerin ekonomi ve sağlık kurallarına uygun olarak kullanılmasını sağlayan bunları topluma ve bireye anlatan kişiyim.


Diyet programları hazırlarken kişinin bünyesine uygun ve sağlıklı olmasının yanı sıra kişisel isteklerini nasıl karşılayabiliyorsunuz?

Şöyle ki birebir direkt soru sorarak başlıyorum bu hafta ne istiyorsunuz, canınız ne istiyor, size ne verirsem mutlu olursunuz? Bu tarz sorularla onun kalbine dokunmam lazım ki diyeti ona o şekilde adapte edebileyim.


Kilo kaybında hedef ne olmalıdır?


Kişiden kişiye göre değişiklik göstermektedir. Ama öncelikle ilk hedef ideal kiloya kavuşmak, beslenmeyi öğrenebilmek, sağlıklı beslenmeyi benimseyebilmek ve ideal yağ oranına sahip olmaktır.


Biz Türklerin beslenme alışkanlıklarını nasıl buluyorsunuz? Sık yapılan hatalar nelerdir?


Biliyoruz ki çok zengin bir yemek kültürümüz var. Daha çok karbonhidrat ağırlıklı ve yağlı yiyecekler tüketmekteyiz. Bir öğünde özellikle akşam yemeğinde hem çorba hem et hem sebze hem pilavı hem makarnayı hem de tatlıyı tüketiyoruz. Bu saydıklarım başlı başına en büyük hatalar.


Yazın yaklaşmasıyla diyet konuları çok daha gündemde oluyor. Yaza az bir süre kalmışken, kilo vermek isteyenlere önerebileceğiniz püf noktalar var mı?


Benim hedefim her zaman sağlıklı beslenmeyi öğretmektir. Sağlıklı beslenmeyi benimsemediğimiz sürece bu kilolar gidip gelir ayni sirkülasyona girer çıkarız. Püf noktalar İse düzenli ve sağlıklı beslenmeyi öğrenip hayatımıza sporu katmak. Yağ tüketimine dikkat edip karbonhidrat ağırlıklı beslenmeyeceğiz. Kesinlikle detoks ve şok diyetlerden uzak durmalıyız.


Doğru bilinen beslenme yanlışları neler?


Özellikle yumurta kolesterolü yükseltir, d vitamini sadece güneşten alınır, aksam saat 6'dan sonra bir şey yemeyin, tereyağı tüketmek kalp ve damarları tıkar, ekmek zararlıdır, az yemek kilo verdirir, öğün atlamak kilo verdirir, sirkeli ve limonlu su içmek zayıflatır. Bunların hepsi sadece ve sadece kandırmacadır.


Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı ve okuyucularımız size nasıl ulaşabilirler?


Hayatı sevin, sağlıklı beslenin ve doya doya yaşayın.








67 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Post: Blog2_Post
bottom of page